نقطه های روشن ایمان من چشمان توست ...

پیام های کوتاه
  • (25 دقیقه قبل)
    :-(
 توجه: این متن رو به عنوان پاراگراف های نیمه مرتبط بخونید, نه یک متن پیوسته, با تشکر



- من کاری رو کردم که باید می کردم کِی, محافظت از همه ی شما دربرابر همه ی ترس های دنیا.
- اما تو خودت بزرگترین ترس من شدی.( مایکل کورلیونه و کی آدامز, پدر خوانده 3)


- من پدرم رو دوست داشتم و قسم خوردم که مثل اون نشم, ولی دوستش داشتم و اون در خطر بود, چیکار می تونستم بکنم؟
و بعدش تو در خطر بودی, بچه هامون در خطر بودن, چیکار می تونستم بکنم؟(مایکل کورلیونه, همان)


-وَاعْلَمُواْ أَنَّمَا أَمْوَالُکُمْ وَأَوْلاَدُکُمْ فِتْنَةٌ  ( انفال/28)

-این فتنه (به نظر من می تونه همه ی دلبستگی ها باشه) گاهی از  سرِترسِ( قبل از ازدست دادن) و گاهی از سر انتقام( بعد از ازدست دادن)

-گاهی از ترسِ از دست دادنِ کسی یا چیزی, شروع می کنیم به محافظت خیلی زیاد ازون چیز و دویدن برای حفظش و دقیقا همین روند باعث از دست دادن اون ارزشمندمون میشه. خیلی شبیه به کاری آناکین کرد برای پادمه( جنگ ستارگان/ انتقام سیث) در حالی که اگر سرجامون مینشستیم و زندگیمون رو می کردیم هیچ کدوم ازون مشکلات پیش نمی اومد.


- خیلی هنرمندی می خواد که یه پدر, با وجود این که بچه ش می دونه اون آدمکشه و حتی برادر خودش رو کشته, جوری رفتار کنه که اون بچه باز هم, فارغ از مخالفت با کارهای پدرش, اونو دوست داشته باشه. این ناشی از یه رابطه ی خیلی مدیریت شده ست.


-با وجود اینکه فیلم از لحاظ کیفی از دو تا فیلم اول خیلی ضعیف تر بود ولی عاشقانه های مایکلِ مسن خیلی واقعی تر و دلنشین تر از مایکلِ جوان و شیدا بود.


- با اغراض سیاسی و استراتژیک فیلم کاری ندارم, و حتی این که فیلم تلاشی بوده برای مثبت کردن نگاه ها به مافیاهای مختلف( که خیلییی هم موفق بوده)  به نظر من سکانس برگزیده ی فیلم رقص پدر و دختر با همِ که با حضور فوق طبیعیه یه دختر کوچولو تبدیل به یک آلیسا آلیسای* بی نهایت شیرین میشه با پس زمینه ی یه آهنگ تماما تلخ و شیرینِ خانوادگی.

*آلیسا آلیسا یه بازیه دخترانه ی دهه شصتی ها بود به این ترتیب که سه یا چهار نفر دست هم رو میگیرن و با خوندن شعر بی معنیه:
آلیسا, آلیسا , جینگیلِ آلیسا, هِی
می چرخن و با کلمه ی هِی رویِ زمین میشینن.


پِ.ن: من سال ها قبل از دیدن فیلم کلی برای بد شدن مایکل گریه کردم, و بیشتر برای از بین رفتن معصومیتی که فرد کاملا آگاهانه ولی غیر قابل توقف داره ادامه ش میده.
برای همین هفت هشت سال از دیدن فیلم طفره رفتم تا آخر چند ما پیش به اصرار آقای همسر دیدمش, و اون بغض دوباره بعد از هفت هشت سال توی گلوم ته نشین شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۱
دینا .م

نظرات  (۴)

من این قدر پدرخوانده دو را دوست داشتم که وقتی پیر شده بود دلم براش گرفته بود .. البته باید تفاوت در قدرت بازیگری آل پاچینو در طی بیست سال را هم حساب کنیم که باعث شد کورلئونه جذاب تر دیده بشه. 
پاسخ:
آل پاچینو فوق العاده بود, فوق العاده. هیچ وقت فکر نمی کردم بتونم این قدر یه آدمکش رو دوست داشته باشم
هیچوقت فیلمش رو ندیدم
آلیسا چه دورانی بود
پاسخ:
اگر تحمل یه غم عمیق رو داری ببین، می ارزه. حداقل به همون صحنه ی آلیسا
۰۱ مهر ۹۴ ، ۱۶:۵۲ خارج ازچارچوب
چه قرائت خوبی داشتین ازش!
من سه رو نتونستم خوب ببینم چون واقعا خوب نبود.

تصویرهایی که ازش صحبت کردید به هوس انداختم برم ببینمش باز.
پاسخ:
ممنون،خیلی لطف دارید.
إز لحاظ فنی از دو فیلم أول خیلی پایین تره ولی داستان فیلم بیشتر إز این که درگیر قسمت مافیایی زندگی مایکل بشه، درگیر زندگی خانوادگیش شده و این کلا حساب فیلم رو إز دوتا فیلم اول جدا می کنه. شاید مقایسه فیلم سه با دوتای اول کلا غلط باشه
۰۱ مهر ۹۴ ، ۲۰:۰۴ محمد جواد حیدری پرچکوهی
شما از کجا به این نتیجه رسیدین آیا؟
پاسخ:
إز حجم پشت ها و حرفها

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی